Με το ρεσιτάλ της υψιφώνου Μίνας Πολυχρόνου, της μεσοφώνου Αγγελικής Καθαρίου και του πιανίστα Διονύση Μαλλούχου, πέφτει η αυλαία του κύκλου Έλληνες σολίστ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Με το ρεσιτάλ της υψιφώνου Μίνας Πολυχρόνου, της μεσοφώνου Αγγελικής Καθαρίου και του πιανίστα Διονύση Μαλλούχου πέφτει η αυλαία του κύκλου Έλληνες σολίστ στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος για την περίοδο 2022-2023. Οι τρεις καλλιτέχνες παρουσιάζουν την Τετάρτη 24 Μαΐου στις 8:30 μ.μ. στο Μέγαρο τη συναυλία «Αν είχαν οι στίχοι μου φτερά», ο τίτλος της οποίας είναι εμπνευσμένος από το ομώνυμο ποίημα του Victor Hugo [Βικτόρ Ουγκό]. Το πρόγραμμα της βραδιάς κινείται σε ένα ευρύ φάσμα εποχών, περιοχών, συνθετών, ποιητών και στιλ από τον 16ο έως τον 21ο αιώνα και περιλαμβάνει έργα ξένων και ελλήνων δημιουργών: Giulio Caccini [Τζούλιο Κατσίνι], George Crumb [Τζορτζ Κραμπ], Claude Debussy [Κλωντ Ντεμπυσσύ], Gaetano Donizetti [Γκαετάνο Ντονιτσέττι], Manuel de Falla [Μανουέλ ντε Φάγια], Enrique Granados [Ενρίκε Γρανάδος], Reynaldo Hahn [Ρεϋνάλντο Αν], Jules Massenet [Ζυλ Μασνέ], Fernando Obradors [Φερνάντο Ομπραδόρς], Francis Poulenc [Φρανσίς Πουλένκ], Henry Purcell [Χένρυ Πέρσελ], Camille Saint-Saëns [Καμίγ Σαιν-Σανς], Kurt Weill [Κουρτ Βάιλ], αλλά και Γιάννη Κωνσταντινίδη, Σπύρου Μάζη, Θάνου Μικρούτσικου, Χρίστου Παπαγεωργίου, Γιάννη Α. Παπαϊωάννου, Σπύρου Σαμάρα, Νέστορα Τέηλορ και Φίλιππου Τσαλαχούρη.
Σημείωμα των καλλιτεχνών για τη συναυλία «Αν είχαν οι στίχοι μου φτερά…»
«Αύρα, πνοή, έμπνευση, αέρας, ψυχή… Δύο λυρικές φωνές και ένα πιάνο ξετυλίγουν το νήμα του λόγου, μπαίνουν στον μαγικό κύκλο της φωτιάς, συνομιλούν με τον άγγελο και τη μούσα της δημιουργίας, αφουγκράζονται τα στοιχεία της φύσης και σχεδιάζουν, διατρέχοντας τους αιώνες. Μια μουσική αφήγηση, όπου ο μάγος έρωτας του Ντε Φάγια, η ποίηση του Λόρκα και το ντουέντε της ανδαλουσιανής ψυχής καθρεφτίζονται στα παιχνίδια του ουρανού και του νερού του Ταίηλορ, οι φτερωτοί στίχοι του Ρεϋνάλντο Aν συναντούν την ελεγεία του ανέμου του Κραμπ, και η Μαρί Γκαλάντ του Βάιλ περιπλανιέται στα μονοπάτια της αγάπης του Πουλένκ.»
Συντελεστές
Μίνα Πολυχρόνου | υψίφωνος
Αγγελική Καθαρίου | μεσόφωνος
Διονύσης Μαλλούχος | πιάνο
Μίνα Πολυχρόνου
Η υψίφωνος Μίνα Πολυχρόνου σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών μονωδία (δίπλωμα) και ανώτερα θεωρητικά (αρμονία, αντίστιξη, φούγκα). Κατέχει ανώτερο τίτλο φωνητικής ερμηνείας (Fellowship London College of Music). Συνέχισε τις σπουδές της στο Μιλάνο με καθηγήτριες την Κάρλα Καστελλάνι και τη Μαρία-Λουίζα Τσόνι (Υποτροφία Ιδρύματος Ωνάση) καθώς και στη Βιέννη με καθηγήτριες τη Σένα Γιούρινατς και την Ιλεάνα Κοτρουμπάς. Έχει πρωταγωνιστήσει σε πολυάριθμες παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Ντον Τζοβάννι, Οι γάμοι του Φίγκαρο, Η απαγωγή από το σεράι, Χορός μεταμφιεσμένων, Μποέμ, Ο Πρωτομάστορας, Ο κουρέας της Σεβίλλης, Τζάννι Σκίκκι, Τανχώυζερ, Αριάδνη στη Νάξο, Τραβιάτα, Κάρμεν, Ο μαγικός αυλός, Βέρθερος, Αλτσίνα, Η πονηρή αλεπουδίτσα. Έχει ερμηνεύσει κλασικό και σύγχρονο ρεπερτόριο, μεταξύ άλλων, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και στην Όπερα Θεσσαλονίκης. Έχει συνεργαστεί με όλες τις ελληνικές συμφωνικές ορχήστρες υπό τη διεύθυνση κορυφαίων ελλήνων και ξένων αρχιμουσικών και έχει βραβευτεί σε διεθνείς διαγωνισμούς.
Αγγελική Καθαρίου
Η μετζοσοπράνο Αγγελική Καθαρίου συνεργάζεται με τα λυρικά θέατρα της Βόρειας Ιταλίας, την Κρατική Όπερα του Ρήνου, το Κάρνεγκι Χολ, το Κονσέρτχεμπαου, την ΕΛΣ, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Οπερά Κομίκ, το Culturgest Hall, το Μέγαρο Μουσικής της Μόσχας, τη Cité de la Musique, το Εθνικό Κέντρο Παλιάς Μουσικής του Γιορκ και τα διεθνή Φεστιβάλ Αθηνών, Μασσαλίας, Φερράρας, Βουδαπέστης, Roque d’Anthéron, ερμηνεύοντας ευρύ λυρικό και συμφωνικό ρεπερτόριο καθώς και μερικά από τα σημαντικότερα έργα του 20ού αιώνα: Ευρυδίκη του Πέρι, Ριγκολέττο, Φάλσταφ, Κάρμεν, Ο μαγικός αυλός, Η όπερα του ζητιάνου και Φαίδρα του Μπρίττεν, Trouble in Tahiti του Μπέρνσταϊν, 9η Συμφωνία του Μπετόβεν, 2η Συμφωνία του Μάλερ, Ο φεγγαρίσιος πιερότος του Σαίνμπεργκ, Το σφυρί χωρίς αφέντη του Μπουλέζ. Ως σολίστ έχει συμπράξει με όλα τα ελληνικά συμφωνικά σχήματα και με διεθνείς ορχήστρες, μεταξύ άλλων, με την Ορχήστρα Δωματίου Μάλερ και τη Φιλαρμονική του Στρασβούργου, υπό τους αρχιμουσικούς Αμπάντο, Αντωνίου, Μπέντφορντ, Καρυτινό, Λάταμ-Καίνιχ, Λογιάδη, Μιχαηλίδη, Πλασσόν, Βαλάντ, Τσέντα. Η συνεργασία της με τις δισκογραφικές BIS, Naive, Naxos, Melism, Centaur περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πρώτες παγκόσμιες παρουσιάσεις έργων N. Σκαλκώτα, Δ. Μητρόπουλου, Μ. Αδάμη, Ν. Κωνσταντινίδη, Σ. Μίλσταϊν, Θ. Μικρούτσικου, Ι. Ξενάκη (διεθνές βραβείο Orphée d’οr 2012 για το έργο Zyia), τους κύκλους T.S. Eliot Songs του Γ. Χρήστου και Les Eluard του Μ. Θεοδωράκη, τον Μάγο Έρωτα του ντε Φάγια και τη μουσική του Α. Ντεσπλά για την ταινία 11’09″01 New York September 11. Είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Διονύσης Μαλλούχος
Ο Διονύσης Μαλλούχος παίζει πιάνο εξ απαλών ονύχων, διδάσκει και αεί διδάσκεται, γράφει για τη μουσική, εγγράφει μουσική (δισκογραφικά/συναυλιακά), συνεργάζεται με ανθρώπους των τεχνών που σέβονται τον εαυτό τους, θαυμάζει, μεταξύ άλλων, τον Εμίλ Γκίλελς, τον Νέλσον Φρέιρε και τον τον Γκριγκόρι Σοκόλοφ, εμπνέεται τα καλοκαίρια στις εξοχές του Mézin και στα σοκάκια της Κορώνης, της Αίγινας ή της Κύθνου, επταηχίζει σε συνωδίες ποικιλοχρωματικές, ακούει Τρίτο, νοσταλγεί τον τηλεοπτικό (ΕΤ1) «Κόσμο της μουσικής» της Φραγκίσκης Καρόρη, περπατάει καθημερινά την οδό Ιπποκράτους και τα πέριξ, παρακολουθεί νεανικές θεατρικές ομάδες, έχει αδυναμία στις χυλοπίτες με καμένη μυζήθρα και στο ζυμωτό ψωμί της Γορτυνίας, πιστεύει στο διαδίκτυο, έχει λογαριασμό στο YouTube και επιδιώκει συστηματικά τη δημιουργική συνεννόηση με όσους έχουν καλές προθέσεις και αναζητούν πολιτισμό. Μετά το «απολυτήριο Λυκείου», πέρασε και… ακούμπησε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, αργότερα και από το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.